به گزارش روابط عمومی بیمارستان بهمن، 5 می 2024 مصادف  با 5 خرداد1403 به عنوان روز جهانی و هفته اطلاع رسانی تیروئید نامگذاری شده است.

کم کاری تیرویید نوزادان در کشور ما شایع است و تنها روش برای تشخیص زودرس آن، انجام غربالگری نوزادان در روز های ۳ تا ۵ تولد است. تنها  با استفاده از چند قطره خون نوزاد می توان بیماری کم کاری تیروئید را تشخیص داد. تشخیص زود هنگام و درمان به موقع این بیماری می تواند از عوارض جبران ناپذیر بیماری کم کاری تیروئید نوزادان مانند عقب ماندگی ذهنی، کاهش شنوایی، کوتاه قدی، افت تحصیلی جلوگیری کند. درمان نوزادان مبتلا به کم کاری تیروئید به سادگی با استفاده از مصرف منظم دارو امکانپذیر  است و همه والدین باید در روزهای  ۳ تا ۵ بعد از تولد با مراجعه به نزدیکترین مراکز غربالگری مستقر در مرکز خدمات جامع سلامت از سلامت نوزاد خود مطمئن شوند.

بیمارستان فوق تخصصی بهمن به مناسبت هفته جهانی تیروئید اقدام به برگزاری کلاس آموزشی برای مادران باردار درخصوص تیروئید و غربالگری نوزدان درروزهای 5-3 بعد از تولد توسط کارشناسان شیرمادر و آموزش مادران باردار نموده و همچنین با توزیع بروشور با محتوای آموزشی تیروئید درلابی بیمارستان و کلینیک زنان با هدف ارتقا آگاهی مراجعین و گیرندگان خدمت به فعالیت پرداخته است .