هفته ملی سلامت بانوان ایران، همه ساله در هفته پایانی مهرماه با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه‎های مختلف جامعه در خصوص اولویت‎های سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، برگزار می‎گردد.

بيمارستان بهمن به مناسبت هفته  ملی سلامت  بانوان 24 تا 30  مهر ماه 1402 برنامه‌هایی از جمله برپايي پايگاه سلامت ( كنترل فشار خون و  قند خون  ) در فرهنگسراي ابن سينا ، توزیع بروشورهای آموزشی با محتوای " خودمراقبتی بانوان " و " 12 علامت هشدار برای سرطان " در لابی بیمارستان همراه با برگزاری سمینار علمی یکروزه  سرطان پستان، تشخیص، درمان و بازسازی توسط جناب آقای دکتر فرهاد موسی زاده (جراح عمومی و جراح پستان ) در سالن اجتماعات ، برگزار نمود.

سرطان پستان یکی از بیماری های شایع در بین زنان است که تشخیص به موقع، مهم ترین و کلیدی ترین راه درمان آن می باشد. بنابراین، شناخت ساختار طبیعی پستان و توجه به هر گونه تغییر در شکل ظاهری آن و مشورت با پزشک متخصص، می تواند نقش بسیار مهمی در درمان این بیماری داشته باشد. البه توجه داشته باشید که برخی اوقات، از هیچ گونه علائم ظاهری خبری نیست و تنها انجام آزمایش های غربالگری و ماموگرافی می تواند شما را از وجود آن آگاه سازد. بنابراین، داشتن چکاپ منظم بهترین راه برای مقابله با این سرطان است.

جناب آقای دکتر موسی زاده در این سمینار علمی آموزشی در خصوص روش های تشخیص سرطان پستان  و درمان آن ، چگونگی عمل جراحی پستان، بازسازی و استفاده از پروتزهای سینه بعد از جراحی توضیحاتی ارائه نمودند.