به گزارش روابط عمومی بیمارستان بهمن، روز پنج شنبه 31 فروردین ماه در سالن همایش این مرکز درمانی کارگاه احیا قلبی ریوی پیشرفته نوزادان(NRP)  با امتیاز بازآموزی از سامانه آموزش مداوم با حضور پزشکان و گروه پرستاری بیمارستان بهمن و سایر مراکز درمانی، با سخنرانی دکتر پیمان شاه حسینی فوق تخصص نوزادان و عضو هیئت علمی دانشگاه برگزار شد.

در این کارگاه شرکت کنندگان به صورت تئوری و عملی با مباحث نوین در حوزه احیای نوزاد بیشتر آشنا شدند و تکنیک های جدید را فراگرفتند.

دکتر پیمان شاه حسینی گفت:  احیای نوزادان جزو مباحثی است که مدام در دنیا در حال بروز شدن است  و تا به امروز دچار تغییر و تحولات زیادی بوده است و سعی کردیم از آخرین تغییرات کتاب احیای نوزاد در این خصوص استفاده کنیم. 

وی در ادامه بیان داشت: برگزاری این دوره های آموزشی ، برای متخصصانی که با نوزادان سر و کار دارند و در این حوزه مشغول کار هستند  باعث می شود آنها نیز ازآخرین تغییرات در حوزه احیای نوزادان آگاه شوند .

با توجه اینکه روش احیای نوزادان با احیای کودکان متفاوت است و این مسئله بخاطر نوع فیزیولوژی و مسائلی که در زمان گذر از دوره جنینی به دوره نوزادی وجود دارد برگزاری این دوره های تئوری و عملی سبب می شود متخصصان در جریان بروزترین نکات علمی قرار گیرند.