به گزارش واحد روابط عمومی بیمارستان بهمن  روز شنبه  مورخ 22/02/1403مراسم گرامیداشت به مناسبت روز جهانی بهداشت دست (5 می 2024)  با شعار" چرا همچنان به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد بهداشت دست مهم است؟"

 باهدف ارزش گذاری و فرهنگ سازی در خصوص رعایت بهداشت دست در بین پزشکان / پرستاران و سایر کارکنان بر اساس چارچوب خودارزیابی بهداشت دست سازمان جهانی و دستورالعمل کشوری و به عنوان ارزش پایدار سازمانی در بیمارستان و    اهمیت و ضرورت رعایت در پیشگیری از ایجاد و انتشار عفونت در این مرکز برگزار گردید.

در این مراسم با حضور پزشکان محترم بیمارستان جناب آقای دکتر آقازاده سرهنگی( متخصص بیماری های عفونی وفلوشیپ بیماری های نقص ایمنی و رئیس کمیته کنترل عفونت )  ، جناب اقای دکتر فاضلی(کاریولوژیست و اینترونشن) ، جناب آقای دکتر مولودی (کاریولوژیست و اینترونشن) و جناب آقای دکتر هاشمی(رادیولوژیست و مدیر گروه تصویر برداری) از کادر درمان به دلیل مشارکت در ترویج فرهنگ بهداشت دست در مواجهه با بیماران در بخش های مختلف بیمارستان علی الخصوص از رابطین کنترل عفونت با اهدای جوایز ، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

در ادامه، با برگذاری مسابقه با طرح “Can you find the word? به پرسنل منتخب که در پیدا کردن لغات کلیدی تلاش به عمل آوردند، جوایزی اهدا شد .

  در خاتمه با حضور کلیه حاضرین، مراسم برش کیک و ثبت تصویر لحظات جشن گرامیداشت روز جهانی بهداشت دست صورت پذیرفت

همچنین به منظور افزایش و ارتقاء آگاهی مراجعین  در این زمینه، روز 5 شنبه 20 اردیبهشت ماه 1403، ایستگاه سلامت در لابی بیمارستان بهمن برپا شد و  علاوه بر توزیع بروشور ، آموزش های چهره به چهره به در خصوص بهداشت دست داده شد.

لازم به ذکر است طی راندهای مدیریتی در تمامی واحدهای بالینی و غیر بالینی ، با تهیه و در اختیار گذاشتن محتوای آموزشی با عنوان "با هم دانش را به اشتراک بگذاریم و از گسترش بیماری جلوگیری کنیم " اقدام و جهت تهیه کلیپ با مضمون رعایت بهداشت دست در 5 موقعیت شستشوی دست،  فیلم و عکس تهیه و در روز برگذاری مراسم جهت حاضرین پخش گردید.