به گزارش روابط عمومی بیمارستان بهمن، روز 27 اردیبهشت ماه مصادف با 17 می  روز جهانی بیماری فشار خون عنوان شد و شعار امسال این روز جهانی "فشار خون خود را دقیق اندازه گیری کنید" و پیام آن  " با اندازه گیری دقیق فشار خون و کنترل آن، عمر طولانی تری داشته باشید" می باشد.

از این رو با پیروی از این شعار و با تمرکز بر روی افزایش میزان آگاهی در خصوص این بیماری در سراسر جهان و همچنین روش های دقیق میزان ابتلا را مدیریت نمی کند شناسایی را افزایش می دهد.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال 2019 بیماری فشار خون بالا حدود یک میلیارد و سیصد میلیون نفر از افراد 30 تا 79 ساله در جهان را تحت تاثیر قرار داده است در حالیکه قریب به 46 درصد بیماران از بیماری خود مطلع نیستند. در همین سال بالغ بر 10.8 میلیون نفر در جهان به علل مرتبط با بیماری فشار خون بالا جان خود را از دست داده اند.

شواهد نشان داده کنترل و کاهش فشار خون حدود 35 تا 40 درصد خطر سکته مغزی ، 20 تا 25 درصد خطر سکته های قلبی را کاهش می دهد.

فشار خون بالا تهدید جدی است زیرا باعث می شود قلب شدید تر کار کند که نیازآن به اکسیژن را افزایش داده در ایجاد (آنژین صدری یا آنژین قلبی ) دخالت دارد.
در صورتی که این مشکل تحت کنترل قرار نگیرد خطر حمله قلبی ، سکته مغزی و بیماری کلیوی را افزایش می دهد.
 با شیوه زندگی سالم ، کاهش وزن اضافی ، ترک سیگار ، محدود کردن مصرف کافئین و الکل ، کاهش مصرف نمک و انجام روش های تمدد اعصاب، می توان فشار خون بالا را کنترل کرده آن را کاهش دهند.