هشتمین کنگره سالیانه انجمن علمی سرطان‌های زنان ایران در روز سه‌شنبه مورخ 11 اردیبهشت 1397 با Pre-congress course  از ساعت 8 صبح در بیمارستان بهمن آغاز گردید.

 امسال متفاوت‌تر از دوره های گذشته این برنامه به‌صورت Live surgery با عنوان Laparoscopy in gynecology cancers: laparoscopic hysterectomy, lymphadenectomy  برگزار گردید. به علت استقبال فراوانی که برای این برنامه به‌عمل آمد، نام‌نویسی به صورت ظرفیت محدود برای متخصصین از پیش انجام گرفت.

 آموزش دهندگان این جراحی را جناب آقای دکتر هومن سلیمانی مجد (از مشاورین جراحی انکولوژی زنان در دانشگاه آکسفورد انگلستان) و سرکار خانم دکتر سهیلا عارفی (فلوشیپ ناباروری از انگلستان، بورد تخصصی زنان و زایمان از دانشگاه علوم پزشکی تهران) بر عهده داشتند. سایر اعضای تیم جراحی شامل آقای حسین چایچی و خانم‌ها شیدا شیخ الاسلامی، سمیرا کاتبی و زینب طیبی بودند. به ترتیب دو جراحی شامل Radical hysterectomy به همراه Lymphadenectomy  برای بیمار اول و TLH+BSO به همراه Lymphadenectomy   برای بیمار دوم انجام پذیرفت. همزمان با آموزش گام‌ به گام پروسیجر توسط دکتر هومن سلیمانی، اساتید و متخصصین حاضر در سالن کنفرانس (اساتید عزیز صاحب‌نظر دکتر موسوی، دکتر بهتاش، دکتر  گنجویی، دکتر محیط، دکتر مهدوی و سایرین) نیز به پرسش و پاسخ و بحث و تبادل نظر پرداختند. در پایان، رئيس هشتمین کنگره IRSGO ضمن تشکر و قدردانی از مديريت محترم بيمارستان بهمن و تمامی کسانی که به برگزاری هر چه بهتر این برنامه یاری رساندند، و اساتید و همکاران گرامی تیم جراحی، دکتر سلیمانی که از انگلستان به جمع ما پیوستند، ابراز امیدواری کردند که برگزاری این برنامه بتواند گامی موثر در جهت ارتقای جراحی های کم تهاجمی انکولوژی در ایران باشد. برنامه در ساعت 18 به پایان رسید.